ONZE DIENSTVERLENING VOOR BEDRIJVEN
1. ANALYSE VAN UW AANBESTEDINGEN
Veel van onze opdrachtgevers laten jaarlijks één inschrijving door ons toetsen. Als onafhankelijke partij beoordelen wij uw antwoorden en leggen de vinger op de zere plek.
Vooral het gebruik van standaard teksten kunnen uw inschrijvingen gedurende het jaar ‘vervuilen’. Daar komt bij dat het verkopen op papier een vak apart is. Als neutrale specialist brengen wij ondubbelzinnig de verbeterpunten in kaart en doen wij eventueel tekstsuggesties.
SECOND OPINION NODIG?
Gun uw inschrijvingen 1x per jaar een second opinion en behoedt u voor bedrijfsblindheid.
Wij beoordelen uw gehele inschrijving: de kwaliteit van uw antwoorden op open vragen, de look and feel, uw taalgebruik en de mate waarin uw inspeelt op de sentimenten van het bestek. Bijvoorkeur beoordelen wij uw inschrijving voordat u deze indient, zodat u eventuele verbeterpunten nog kunt doorvoeren. Het beoordelen van een oude inschrijving behoort echter ook tot de mogelijkheden.
2. ADVIES TRAJECT & BEGELEIDING
Het inschrijven op aanbestedingen is een vak apart. Partijen die weinig of geen ervaring hebben met het inschrijven, begeleiden wij bij het gehele inschrijftraject.
Wij stellen met u een stappenplan en checklist op, behoeden u voor valkuilen, helpen u met het uitzetten van de actiepunten binnen uw organisatie, formuleren samen met u de vragen voor de Nota van Inlichtingen en staan garant voor de optimale inschrijving.
Wij helpen u professioneel op weg zodat het inschrijven in de toekomst een stuk eenvoudiger wordt.
3. TRAININGEN
Veel trainingen met het onderwerp ‘Europees aanbesteden’ hebben betrekking op de aanbestedingsregelgeving. Kennis van de regelgeving is niet onbelangrijk, maar naast de aanbestedingsregelgeving hecht Holland Tender Partners vooral veel waarde aan de praktijk. Wat kunnen organisaties concreet doen om de kansen op succes te vergroten?
Mogelijke onderwerpen kunnen zijn:
In samenspraak met de opdrachtgever stellen wij een op maat gesneden programma samen. Vaak een mix van praktijk en theorie (aanbestedingsregelgeving).
Onze praktijkervaring en de aan ons gestelde vragen vormen de basis van onze trainingen.
- Wat moet het kennisniveau zijn van onze accountmanagers en hoe test ik dat?
- Mogen we het bestek beïnvloeden en op welke wijze kunnen we dat doen?
- Sales speelt een belangrijke rol in de voorfase van een aanbesteding. Hoe haal ik hier optimaal rendement uit?
- Ik heb een aanbestedende dienst als klant en die wil liever niet aanbesteden. Kan ik de aanbestedende dienst helpen met het vermijden van een aanbesteding?
- Wat is de belangrijkste (nieuwe) regelgeving?
- Onze verkopers zeggen dat het bij aanbestedingen alleen om de prijs draait, hoe gaan we hier mee om?
- Op sommige onderdelen scoren we structureel slechter dan onze concurrenten, hoe komt dat?
- Is het van belang dat ik tijdig weet welke aanbesteding er aan zit te komen? Hoe weet ik dit en hoe bereid ik me hier op voor?
- Hoe richt ik mijn interne organisatie in om snel en efficiënt in te schrijven op Europese aanbestedingen.
- Wat is de rol van de verschillende mensen?
- Hoe kan ik op een structurele manier mijn inschrijvingen naar een hoger niveau brengen?
Interesse in het volgen van een van onze trainingen?
Klik op onderstaande knop om te kijken naar ons programma voor de komende maanden.
4. TENDER HELPDESK
De aanbestedingsregelgeving is soms complex, onduidelijk en verandert bijna jaarlijks. Daarnaast past de overheid de regelgeving helaas niet altijd correct toe. Vragen over onduidelijke procedures, discriminerende eisen, vage gunningscriteria, overbodige verklaringen en onredelijke conceptovereenkomsten zijn aan de orde van de dag.
Vragen die u soms liever niet in eerste instantie aan de aanbestedende dienst stelt, maar liever eerst deelt met een deskundige en onafhankelijke partij. Op zo’n moment is het prettig dat u kunt terugvallen op een partij die uw belangen zorgvuldig behartigt.
Het is zelfs mogelijk dat wij bij eventuele misstanden contact opnemen met de aanbestedende dienst, zodat u uw identiteit niet hoeft prijs te geven. Doelstelling: Snel en betrouwbaar antwoord op al uw aanbestedingsvragen en een professioneel klankbord. U heeft één vraagbaak die al uw belangen behartigt.
Wilt u weten hoe uw organisatie gebruik kan maken van deze unieke dienst? Neem dan contact met ons op.
